سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / اخبار / تجهیزات حفاظتی / نصب دوربین مداربسته

با دوربین مداربسته و انواع آن آشنا شوید

    نظر

دوربین مداربسته یکی از تجهیزات ضروری و بسیار پر کاربرد برای انواع کسب و کار ها و محافظت از مکان ها مختلف است. دوربین های مداربسته کاربرد های زیادی دارند ولی به طور کلی وظیفه اصلی آن حفاظت و نظارت بر مکان های مختلف است. به همین دلیل انتخاب دوربین مداربسته با کارایی مناسب بسیار مهم است. علاوه بر این یکی از مسائلی که همواره برای مشتریان وجود دارد قیمت دوربین مداربسته است. قیمت قطعا یکی از ارکان مهم خرید است اما فراموش نکنید با استفاده از این دوربین ها شما قادر خواهید از کسب و کار خود یا حریم شخصی خود در مقابل هر گونه نفوذ مواظبت کنید.

 

دوربین مداربسته چیست؟

بگذارید ابتدا کمی بیشتر با دوربین مداربسته آشنا شویم. دوربین مدار بسته یا CCTV camera می تواند عکس ها و یا فیلم های مربوط به یک مکان را به صورت زنده ضبط کند و برای نظارت و حفاظت در اختیار اشخاص قرار دهد. انواع مختلفی از دوربین های مختلف در یک شبکه خصوصی به یکدیگر وصل می شوند و تصاویر ثبت شده را در یک کامپیوتر مرکزی یا حتی دستگاه موبایل ضبط می کنند. اولین دوربین مداربسته در سال 1942 و توسط نازی ها برا کنترل مراکز نظامی استفاده شد. بعد ها با پیشرفت تکنولوژی انواع پیشرفته ای از دوربین های مدار بسته به وجود آمد است. امروزه شما می توانید دوربین های مدار بسته را از کیلومتر ها دورتر کنترل کنید.

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته در انواع اقسام مختلف برای کاربرد های مختلف در دسترس هستند. گاهی برای تامین امنیت یک مکان نیاز به استفاده از چند نوع مختلف از دوربین های مدار بسته است. به همین دلیل باید برای انتخاب درست حتما با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید. ما در این جا قصد داریم به طور خلاصه در مورد انواع دوربین های مدار بسته توضیحاتی ارائه کنیم تا شما آشنایی نسبی با این دوربین ها داشته باشید.

دوربین های مداربسته آنالوگ

این دوربین ها می توانند تصاویر را به صورت مستقیم در یک دستگاه ظبط تصاویر ذخیره کنند. در گذشته این دوربین ها سرعت مناسبی در پخش تصاویر نداشتند و معمولا تصاویر را با نرخ پایین در حدود 4 فریم در ثانیه ذخیره می کردند. با گذشت زمان دوربین هایی که با سیگنال آنالوگ کار می کردند را به وسیله کارت های گیرنده ویدیو به کامپیوتر ها متصل کردند تا به طور مستقیم در هارد کامپیوتر کار ظبط و ذخیره را انجام دهند. اما در کل پایه اساس این دوربین ها همچنان بر اساس سیگنال های آنالوگ است.

دوربین مداربسته دیجیتالی

این دوربین ها از سیگنال های دیجیتالی برای فرستادن تصاویر استفاده می کنند و به طور مستقیم و بدون استفاده از کارت های گیرنده ویدیویی تصاویر ارسال شده را در کامپیوتر ذخیره می کنند. در این دوربین ها حجم و کیفیت تصاویر می تواند بسیار بالا و با کیفیت باشد و به همین دلیل به هارد هایی با حجم بالا برای ذخیره تصاویر نیاز است. دوربین های دیجیتال بسیاری از مشکلات دوربین های آنالوگ را ندارند اما به طور معمول فقط می توان از آن ها در یک شبکه خصوصی استفاده کرد، برای کنترل دوربین ها از راه دور نیاز به نوع دیگری از دوربین های مدار بسته دارید.

دوربین مداربسته ip

به این نوع دوربین های مدار بسته، دوربین های شبکه یا ip گفته می شود. این دوربین ها در واقع دوربین های دیجیتالی هستند که به یک سرور ویدیویی متصل اند و یک آدرس اینترنتی مجزا دارند. به این ترتیب می توان از راه دور به تصاویر این دوربین ها از طریق شبکه اینترنتی دسترسی داشت. در واقع با استفاده از این دوربین ها شما می توانید حتی با استفاده از یک گوشی همراه کنترل و نظارت را در دست داشته باشید

قیمت دوربین مداربسته

قیمت دوربین مداربسته یکی از سوالات همیشگی است، که در هنگام تصمیم گیری برای استفاده از دوربین مداربسته، در ذهن خریداران شکل می گیرد. قیمت دوربین مداربسته به کیفیت، ضمانت و خدمات پس از فروش شرکت های ارائه دهنده بستگی دارد. طیف زیادی از انواع مختلف دوربین ها توسط شرکت های مختلف ارائه می شود. شما می توانید برای کسب اطلاع کافی از قیمت دوربین مداربسته با مشاوران حرفه ای و معتبر مشورت کنید تا بر حسب نوع نیاز شما دوربین های مناسب را به شما معرفی کنند.

 

1.       افزایش امنیت اینترنت اشیا

2.      سیستم امنیتی یکپارچه

3.      تکنولوژی EXIR هایک ویژن

4.      معرفی سیستم اعلام سرقت

5.      شهر هوشمند

6.      امنیت سایبری هایک ویژن

7.      دوربین زیر آب هایک ویژن

8.      تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته

9.      دوربین حرارتی هایک ویژن

نویز دوربین مداربسته