سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / اخبار / تجهیزات حفاظتی / نصب دوربین مداربسته

چرا بازار دوربین مداربسته از رونق افتاد؟

    نظر
رکود-بازار-دوربین-مداربسته,,دلایل کاهش فروش و رکود در بازار دوربین مداربسته چیست
می توان گفت اوج شکوفایی بازار دوربین های مداربسته در ایران بین سال های 82 تا 92 بود. گرچه این بازار پیش و پس از این دوره هم افت و خیزهای خود را داشته اما این روزها بیشتر فعالان این بازار معتقدند که این بازار دوران اوج خود را پشت سر گذاشته. در این مطلب صحت این موضوع و دلایل آن را بررسی می کنیم.

آیا فروش دوربین مداربسته در ایران کمتر شده؟

واقعیت این است که حجم فروش تجهیزات مداربسته در ایران در سالهای اخیر هم عدد نسبتا بزرگی است.. شرکتهای بزرگ هنوز هم فروش ماهیانه میلیاردی از محصولات مداربسته دارند و چرخه پولی بزرگی در این بازار وجود دارد. البته این فروش دیگر رشدی ندارد، مقدار فروش محصولات مداربسته چندین سال است که به رقم ثابتی رسیده و این سهم فروش بین برندها، فروشندگان و شرکت های مختلف جا به جا می شود.

اگر فروش زیاد است پس مشکل از کجاست؟

فروش ثابت و رشد ورود به بازار
در دوران رشد بازار دوربین مداربسته، تصورات زیادی در مورد پرسود بودن این بازار به وجود آمد که البته تا حدی هم واقعیت داشت. بسیاری از فعالین امروز بازار دوربین مداربسته افرادی هستند که در آن روزها با تصور سود بالا وارد این بازار شده اند. اما مشکل اینجاست که با توقف رشد فروش محصولات مداربسته هنوز هم افراد جدید وارد این بازار می شوند. در نتیجه سهم ثابتی از بازار باید بین افراد بیشتری تقسیم شود.
پشتیبانی هایک ویژن hikvision   
فروش برندها به جای متفرقه ها
در سال های اخیر بازار سیستم های مداربسته به سمت فروش برندهای معتبر به جای محصولات متفرقه رفته است. طبیعتا برندها قیمت مشخصی در بازار دارند و دسترسی به قیمت آنها هم برای مشتری ساده تر است، در نتیجه میزان سود ناشی از فروش محصولات مداربسته در طول زمان کاهش می یابد. البته جایگزین شدن برندها به جای اجناس متفرقه تا حدی اعتماد مردم به بازار دوربین را افزایش داده و از بی اعتماد در بازار کاسته است، و این روند از افت شدید خرید محصولات مداربسته جلوگیری کرده است.
رقابت در قیمت
با افزایش رقابت در بازار دوربین مداربسته به علت های مختلف، فعالین این بازار مجبورند برای فروش محصولات خود تلاش بیشتری بکنند. در این بین هر یک از شرکت ها از روشی خاص برای جذب بیشتر مشتری استفاده می کند اما روشی که همه به اتفاق بر تاثیر آن باور دارند کاهش قیمت محصولات برای جذب مشتری است. البته رقابت در قیمت مثل یک شمشیر دو لبه عمل میکند. با ارزان تر فروختن محصولات سود ناشی از فروش هم کاهش می یابد پس فروشنده مجبور به فروش حجم بیشتری از محصولات برای به دست آوردن سود قبلی است.
در این بین شاید تصور شود مشتری تنها برنده است، اما با کاهش سود، شرکتها و فروشندگان مختلف به فکر گرفتن سود بیشتر از روشهای دیگر (مثل کاهش کیفیت نصب، کاهش کیفیت تجهیزات جانبی، دریافت هزینه های بی دلیل و ...) می افتند که در نهایت به ضرر مشتری تمام شده و اعتماد در بازار را هم از بین می برد.

عاقبت چه خواهد شد

تجارب قبلی در بازارها مشابه (مثل بازار کامپیوتر) نشان داده با گذشت زمان و کاهش روند ورود به بازار، ثبات بازار بازخواهد گشت اما شاید هرگز بازار دوربین مداربسته به سوددهی سال های اوج خود باز نگردد.
 پکیج دوربین مداربسته نصب دوربین مداربسته