سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / اخبار / تجهیزات حفاظتی / نصب دوربین مداربسته

مهمترین فاکتورهای جذب مشتریان هدف

    نظر
مشتریان هدف در هر کسب و کاری قلب تپنده آن تجارت محسوب میشوند و به همین علت تضمین موفقیت در فروش و افزایش روزافزون سودآوری کلیه صنایع یا شرکتهای تجاری سنتی و یا اینترنتی میسر نخواهد شد مگر با جلب رضایت این مشتریان. بدین منظور، در مقاله امروز با رویکردی ساده عواملی که برای جذب مشتریان هدف ، حفظ وفاداری و موفقیت در جلب نظر مشتریان جدید موردنیاز است را  بطور مختصر بررسی خواهیم کرد تا با رعایت تکنیکهای گفته شده بتوانید بازاری مستحکم و مطمئن جهت پیشی گرفتن از رقبا بنا سازید.
 


 

مشتریان هدف

 

آنالیز اقتصادی برای شناخت مشتری:

این بخش را به تجزیه و تحلیل معاملات در دو سطح معاملات فردی و معاملات شرکتی میپردازیم با پاسخ به این سوالات که:
  • در ازای هر مشتری چه مقدار سود نصیب شرکت خواهد شد؟
  • در آنالیز اقتصادی بررسی چه ایتم های تعیین کننده است؟
 
یک کسب و کار کوچک با سودآوری پایین و حتی ضررهای گاه به گاه تمایل دارد تا در مسیر کسب مشتری از استراتژی هایی استفاده نماید که محافظه کارانه تر عمل میکند، اما شرکتهای بزرگ با سوداوری بالا معمولا تاکتیکهای ریسکی را برای جذب مشتری به کار میگیرند. بطور کل، برای موفق عمل نمودن در جذب مشتریان هدف در سطح معاملات فردی و خرده فروشی نیاز است تا میانگین درامد را به ازای هر خرید مشتری برآورد نماییم، اما در سطح بالاتر برای کسب و کارهای بزرگ نیاز است تا تکرار خرید هر مشتری بررسی شود و همچنین برای فروشگاهای آنلاین تعداد دفعات ورود مشتری به اکانت کاربری باید در نظر گرفته شود. علاوه بر برآورد این موارد برای تجارت خود، نیاز است تا این فاکتورها را با رقبایتان نیز مقایسه نمایید. این مسئله بصیرت کافی به شما میدهد تا چنانچه کاستی در ارائه خدمات دارید آن را برطرف سازید و مشتریان رقبای خود را نیز بدست آورید.

مشتری مداری:

  • آیا مشتریان هدف شما شخصیت منطقی دارند یا احساسی؟
  • مشتریان هدف شما برای برقراری ارتباط چه روشی را ترجیح میدهند؟
 
چگونگی ارتباط و برخورد مشاوران بازاریابی یک شرکت با مشتریان بزرگترین عامل در موفقیت فروش آن تجارت به حساب می آید. اگرچه ایجاد ارتباط مثبت با مشتریان پروسه ای زمانبر است اما بعلت کلیدی بودن این مسئله می توان طولانی بودن آن را نادیده گرفت. صرف نظر از اینکه هر شخصی چه وظیفه ای در محیط کار دارد همه کارمندان نسبت به افزایش فروش و موفقیت در جذب مشتریان جدید برای شرکتی که در آن مشغول به فعالیت هستند مسئول می باشند. نحوه برخورد و سرعت پاسخگویی کارمند و تیم فروش در هر سطح از کسب و کاری باید همواره زیر نظر گرفته شده و بررسی گردد، ضمن اینکه کارمندان و بویژه تیم فروش نباید فراموش کنند که ارتباط خوب با مشتری به دنبال خود رضایت رییس و نتیجتا ارتقای شغلی و افزایش حقوق را در پی خواهد داشت. یک رویکرد بسیار ساده برای شناخت و ایجاد ارتباط با مشتریان هدف آنهم زمانی که با یک مشتری منطقی مواجه هستید ارائه داده ها و آمار دقیق و بازگویی حقایق است. در رابطه با مشتریان عاطفی ایجاد ارتباط و گفتگوهای شخصی و بعبارتی دردول های دوستانه میتواند بسیار موثر باشد. سرعت عمل در پاسخگویی به مشتریان و استفاده از انواع راههای برقراری ارتباط مانند تلفن، ایمیل، شبکه های اجتماعی و ... و بررسی مشکلات یا شکایات مشتریان نیز تاثیر چشمگیری در جذب کاربری و رضایت مشتری هدف خواهد داشت.

نحوه مدیریت و تصمیم گیری:

  • تصمیم گیری چه کسانی بر تجارت شما تاثیر خواهد گذاشت؟
  • تیم تصمیم گیری برای عملی سازی تصمیم و پلن کاری چه محدودیتهایی را باید متعادل سازد؟
 
در مشاوره به مشتری و یا ارائه خدمات تک روی نکنید، در بالاترین سطح مسئولیت هم که قرار داشته باشید نیاز است تا همفکری کنید. مطمئنا برای بسیاری از کارمندان و یا حتی مدیران بارها این تجربه پیش آمده که از نظر خودشان پاسخ درستی به مشتری داده اند اما نتیجه آن چیزی نشده که به دنبالش بوده اند. همفکری با تیم موجب خواهد شد جزئیات کار از لحاظ استراتژیک، قنی و تاکتیکی بررسی شده و نتیجه بهتری کسب گردد.

پروسه کاری و عملکرد رفتاری:

  • چه معیارهایی برای اولویت بندی پروژه ها و تصمیمات به کار گرفته میشوند؟
  • برای مدیریت بحران چه استراتژی های انتخاب میشوند؟
 
اعتماد اعضای یک تیم کاری به یکدیگر، مدارک تحصیلی مرتبط با حوزه کاری  و صد البته تجربه مسئولین هر بخش بطور موثری ایجاد ریسک را در کلیه پروسه ها و مسیر مدیریتی کاهش خواهد داد. هر تیم تجاری ممکن است برای مدیریت پروژه نرم افزارهای گوناگونی را استفاده نماید مانند Trello/Basecamp/MS Project و یا یک تخته دیواری برای دست نویس و پلن بندی مراحل کاری اما مشاهیر اقتصادی دنیا برگزاری جلسات هفتگی را موثرترین شیوه برای تعیین پروسه موردن نیاز جهت افزایش مشتری شرکتها و کارخانه ها می دانند. 

چشم انداز:

  • ماموریت کاری شرکت چیست؟
  • ایا اهداف و مسیر آینده کاری شرکت مشخص است؟
 
در این قسمت سوالات به ظاهر ساده ای وجود دارند که پاسخ آنها ساده نیست.  منظور از دورنمای یک شرکت چیست؟ یعنی شرکت در آینده به چه سطحی خواهد رسید، چه تغییراتی میکند، اهداف شرکت در آینده چیست و آیا برنامه ریزی برای چند ساله آینده دارد یا خیر؟
اگر در فکر کسب مشتریان وفادار و همیشگی هستید تصمیمات امروز شما برای آینده، رسیدن به این هدف را آسان خواهد کرد. هر کسب و کاری بدون ایجاد یک دورنمای شفاف و دقیق نهایتا محکوم به شکست خواهد بود. 

صنعت و بازاریابی:

  • آیا تیم بازاریابی قدرت روانشناسی بازار و آگاهی نسبت به تغییرات زمانی و منطقه ای دارد؟
  • آیا تیم مارکتینگ از روش های نوین تبلیغات و بازاریابی (سئو، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن و...)اطلاعات کافی دارد؟
 
با هر مشتری جدید نیاز است تا به گونه ای خاص و مختص همان شخصیت رفتار شود. هر مشتری سوالات و نیازهای مخصوص به خود را دارد، بنابراین شخصی که بعنوان بازاریاب و یا مدیر فروش در ارگانی فعالیت میکند همواره نیاز به مطالعه و آپدیت شدن اطلاعات مطابق با آخرین تغییرات بازار داخلی و بین المللی دارد. در این مورد مدیر شرکت یا کارخانه نیز باید مسئولانه به کارمندان و مسئولین هربخش در پاسخگویی به سوالات مشاوره داده و در سطح وسیعتر برای شرکت در همایش ها و یا کارگاههای جدیدترین متدهای بازاریابی در داخل و خارج کشور مسئلین تیم تبلیغات و بازاریابی را تشویق و پشتیبانی نماید. به کارگیری جدیدترین روشهای تبلیغات حتی اگر همچنان از دید عموم و مشتریان غیرمعمول به نظر میرسد نباید به هیچ وجه نادیده گرفته شود زیرا هر آنچه در حال حاضر عجیب به نظر میرسد مطمئنا در سالهای آینده قدیمی خواهد شد!

 

امیدوارم نکات گفته شده به شما کمک نماید تا علاوه بر حفظ وفاداری مشتریان همیشگی تان بتوانید در جذب مشتریان جدید نیز موفق عمل نمایید. احتمالا راهکارهای مفید دیگری نیز از دیدگاه شما وجود دارد. منتظر نظراتتان هستیم.


1.        http://seo-webdesign.atizo.se/post/3

2.       https://tejarat-online.novinblog.net/Post/9/Advertising-in-the-video-protection-industry--Bolt-CCTV.html

3.       http://tejarat-online.atizo.se/post/5

4.       http://webinja.atizo.se/post/4

5.       https://webinja.novinblog.net/Post/8/Advertising-in-the-video-protection-industry--CCTV-equipment.html

6.       http://webkaran.atizo.se/post/4

7.       https://tejarat-farda.novinblog.net/Post/7/Advertising-in-the-video-protection--CCTV-industry.html