سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / اخبار / تجهیزات حفاظتی / نصب دوربین مداربسته

کاربرد سوئیچ شبکه در دوربین های مداربسته

    نظر

سوئیچ شبکه یکی از سخت افزارهای ضروری برای هر شبکه بندی محسوب میگردد و وظیفه آن ارتباط بین دستگاه های سخت افزاری مختلف به منظور ارتباط و مبادله اطلاعات در بین آنها می باشد. داده ها در درون شبکه های کامپیوتری به صورت بسته هایی که حاوی مک آدرس هستند ارسال می شوند سوئیچ شبکه با خواندن آدرس مک بسته ها پورت مقصد را تشخیص داده و بسته را به همان پورت تحویل می دهد. یکی از موارد پرکاربرد سوئیچ ها در دوربین های مداربسته هستند و با توجه به اینکه امروزه نیاز به بالا بردن امنیت در مکان های عمومی امری ضروری شده است بسیار شاهد استفاده از دوربین های مدار بسته بوده ایم. در این مقاله ما قصد داریم شما را با سوئیچ شبکه و کاربرد آن در دوربین مدار بسته آشنا سازیم.

انواع سوئیچ شبکه

سوئیچ های مختلفی در بازار موجود هستند و هر کدام دارای مشخصات مختلفی هستند اما اگر بخواهیم دسته بندی برای سوئیچ های شبکه در نظر بگیریم می توانیم طبق الگوی زیر آنها را دسته بندی کنیم.

  • از نظر شکل ظاهری
  • از نظر پیکربندی
  • از نظر تعداد پورت
  • از نظر سرعت

تفاوت سوئیچ شبکه از نظر ظاهری

سوئیچ ها در اشکال مختلفی در بازار موجود هستند به منظور دسترسی به پورتهای بیشتر سوئیچ های کوچکی در بازار هستند که می توان آنها را بر روی میز قرار داد و از آن استفاده کرد. این نوع از سوئیچ ها بیشتر کاربرد خانگی دارند و در فضاهای کوچک که ترافیک شبکه آنها کمتر است مورد استفاده قرار می گیرند.

سوئیچ هایی با اندازه بزرگتر نیز وجود دارند که بیشتر برای سازمان های بزرگ با ترافیک داده بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از سوئیچ ها در درون رک یا محفظه ریل DIN قرار داده می شوند.

سوئیچ شبکه ها از نظر پیکربندی

 

از نظر پیکربندی سوئیچ های شبکه به دو دسته کلی سوئیچ های مدیریتی و سوئیچ های غیرمدیریتی دسته بندی می شوند.

سوئیچ های غیر مدیریتی همانطور که از نام آن مشخص است امکان ایجاد تغییر و پیکربندی را به مدیران شبکه نمی دهد و به همان صورتیکه توسط شرکت سازنده پیکربندی شده اند مورد استفاده قرار میگیرند به این نوع از سوئیچ ها اصطلاحاً Plug And Play می گویند. از نظر شکل ظاهری این نوع از سوئیچ ها کوچک هستند و برای مصارف خانگی مناسب می باشند.

سوئیچ های مدیریتی قابلیت ایجاد پیکربندی و تنظیمات مجدد را به مدیران شبکه می دهند. از جمله روش هایی معمول که برای پیکربندی سوئیچ های مدیریتی به کار می رود شامل از طریق رابط خط فرمان CLI، Serial Consile، Telnet می باشد. از جمله تغییراتی که میتوان در این نوع از سوئیچ ها ایجاد نمود شامل تنظیم پهنای باند هر پورت، ایجاد شبکه محلی مجازی، Port Mirroring می باشد. از طریق پرتکل SNMP در این نوع سوئیچ ها امکان کنترل از طریق ریموت و یا یک رابط اینترنتی از راه دور فراهم شده است. سوئیچ های Smart و Enterprise دو نمونه از این سوئیچ ها هستند.

  • سوئیچ های هوشمند(Smart Switch)

این نوع از سوئیچ ها مجموعه تنظیمات محدودی را در اختیار مدیران قرار می دهد و رابط کاربری ساده تری دارد. در بازار این نوع از سوئیچ های بین سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی قرار میگیرند. از جمله تنظیماتی که می تواند بر روی سوئیچ های هوشمند ایجاد کرد شامل تنظیم پهنای باند، VLAN، DUPLEX می باشد.

  • سوئیچ های تجاری(Enterprise Switch)

در مراکزی که سیستم های زیادی برای شبکه بندی و کانکشن وجود دارد این نوع از سوئیچ ها به کار می روند. سوئیچ های تجاری نسبت به سوئیچ های هوشمند از تنظیمات بیشتری برخوردار هستند و امکان پشتیبان گیری، نمایش، اصلاح را دارند و دارای مجموعه کاملی از تنظیماتی مانند CLI، SNMP و کنترل از راه دور هستند. این نوع از سوئیچ ها قابلیت ترکیب شدن با یکدیگر را دارند که در اصطلاح به آن Stackable می گویند این نوع از سوئیچ ها با توجه به امکاناتی که دارند نسبت به سایر سوئیچ ها گرانتر هستند.

تفاوت سوئیچ شبکه از نظر تعداد پورت

تمامی شرکت های سازنده سوئیچ های شبکه باید از استاندارد مشخصی برای پورتهای سوئیچ استفاده نمایند. پورت های سوئیچ یا از نوع ورودی هستند یا از نوع خروجی هستند. پورت ورودی از نوع اترنت یا فیبر نوری هستند و پورتهای خروجی نیز یا از نوع اترنت یا فیبر نوری و یا به صورت ترکیبی از هر دو می باشد. تعداد پورتهای خروجی هر سوئیچ براساس تعداد پورتهای ورودی آن تعیین می شود. البته ناگفته نماند که قیمت خرید سوئیچ شبکه که از نوع فیبر نوری هستند بالاتر است.

از نظر سرعت

سرعت همواره در بین سازندگان تجهیزات سخت افزاری مسئله مهمی بوده است و همه شرکت های سازنده به دنبال بالا بردن سرعت ارسال و دریافت داده بوده اند. در سوئیچ های اولیه داده ها با سرعت 10 مگابیت بر ثانیه ارسال می شدند ولی در نمونه های امروزی از استاندارد های 100/10 و 1000 مگابیت برثانیه نیز استفاده می شود. در نظر داشته باشید که با بالا رفتن تعداد پورتها و همچنین بهبود سرعت سوئیچ ها قیمت خرید سوئیچ شبکه نیز گرانتر خواهد بود.

سوئیچ شبکه کاربرد آن در دوربین مدار بسته

همانطور که گفته شد سوئیچ شبکه مانند پل ارتباطی میان سایر سخت افزارها عمل می نمایند و محدودیتی در تعداد پورتهای خود ندارند. دوربین های مداربسته امکان کنترل از راه دور و نظارت 24 ساعته را برای کاربران خود فراهم آورده است. به منظور ارتباط بین کاربر و دستگاه DVR یا NVR چه در دوربین های مدار بسته از نوع آنالوگ و یا تحت شبکه نیاز است که سوئیچ شبکه به کار برده شود تا این ارتباط برقرار شود. نوعی از سوئیچ ها که برای دوربین های مدار بسته به کار میروند سوئیچ های POE هستند. در این نوع از سوئیچ ها کابل های شبکه قادر به انتقال انرژی الکتریکی را نیز دارند و می توانند هزینه شبکه بندی را کاهش دهند.

سوئیچ KVM در دوربین مدار بسته: KVM مخفف کلمات Keyboard، Video، Mouse است. به منظور مشاهده تصاویر نیاز به نمایشگر می باشد که با استفاده از سوئیچ های KVM امکان اتصال کامپیوتر و DVR را به نمایشگر فراهم می سازد.

سوئیچ های ماتریسی: از این نوع از سوئیچ ها در مراکز بزرگ که نیاز به نظارت و کنترل از چندین نقطه وجود دارد استفاده می شود. این نوع از سوئیچ ها در محفظه رک نگهداری شده و امکان ارتقای آنها وجود دارد.

در این مقاله ما کوشیده ایم تا با معرفی انواع مختلف سوئیچ شبکه، امکانات و کاربردهای آنها، راهنمای خوبی برای شبکه بندی دوربین های مدار بسته باشیم.

  1. هایک ویژن
  2. دوربین هایک ویژن
  3. دوربین مداربسته هایک ویژن
  4. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  5. هایک ویژن
  6. دوربین هایک ویژن
  7. دوربین مداربسته هایک ویژن
  8. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  9. هایک ویژن
  10. دوربین هایک ویژن