سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / اخبار / تجهیزات حفاظتی / نصب دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته هوشمند

    نظر

نسل جدید دوربین های مدار بسته دارای قابلیت انالیز تصاویر هستند. بدین ترتیب این دوربین ها می توانند با آنالیز تصاویر دریافت شده به صورت خودکار هشداری را به کاربر اعلام نمایند. از این رو نسل جدید دوربین های مداربسته به منظور ارتقا افزایش عملکرد در سیستم امنیت نظارتی، دارای قابلیت های زیادی هستند که همواره در حال ارتقا می باشند. از جمله قابلیت های هوشمند دوربین مداربسته :

  • تعقیب هوشمند یا Smart Tracking
  • قابلیت تشخیص وسایل رها شده
  • تشخیص اشیاء حذف شده
  • قابلیت شمارش افراد
  • قالبیت تشخیص چهره face recognition
  • نقشه گرمایی یا Heat Map

1-قابلیت تعقیب هوشمند یا Smart Tracking

Smart Tracking یا تعقیب هوشمند یکی از ویژگی های جدید دوربین اسپیدام یا PTZ است. وجود این قابلیت در دوربین  این امکان را به کاربر می دهد تا یک سوژه مشخص را تعقیب و ردیابی کند. دوربین های هوشمندی که دارای این قابلیت هستند مجهز به یک نرم افزار خاص می باشند که به دوربین این اجازه را می دهد بر روی یک هدف خاص قفل کند و او را دنبال نماید. این دوربین ها می تواند از طریق یکی از روش های زیر سوژه مورد نظر را دنبال کند:

الف- تعقیب هوشمند به صورت دستی:

در حالت دستی شما می توانید سوژه مورد نظر را به صورت دستی برای دوربین تعریف نمایید. پس از این مرحله دوربین به صورت خودکار سوژه تعیین شده را دنبال می کند.

ب- عبور از خط فرضی یا Line Crossing

یکی دیگر از روش های تعقیب هوشمند تعریف خط فرضی یا همان لاین کراسینگ است. در این روش شما می توانید با کمک نرم افزار دوربین یک خط فرضی برای یک منطقه خاص تعریف نمایید. پس از آن اگر شخصی از این خط فرضی عبور کند دوربین به صورت خودکار سوژه را تعقیب می کند. همچنین به کاربر نیز اعلام هشدار خواهد شد که شخصی از منطقه ای که شما تعیین کرده اید عبور کرده است.

2-تشخیص وسایل رها شده یا Unattended Baggage Trigger

یکی از مهمترین مسایل امنیتی به خصوص در مکان های عمومی که باید به آن توجه زیادی نمود تشخیص وسایل رها شده مثل کیف یا چمدان مسافر برای یک مدت طولانی است. این قابلیت در محیط هایی مثل استادیوم، فرودگاه ها، ایستگاه های مترو و .. بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند از بسیاری از خرابکاری ها همچون بمب گذاری جلوگیری کند.

3-تشخیص اشیا حذف شده

در حالت تشخیص حذف اشیا دوربین مداربسته بولت نسبت به حذف یکسری اشیا که قبلا توسط کاربر تعریف شده است، حساسیت بیشتری نشان دهد. به این ترتیب با حذف یا برداشتن آن شی دوربین متوجه خواهد شد و به کاربر اعلام هشدار نوده و سوژه را تعقیب می کند. این قابلیت برای مکان هایی همچون موزه و نمایشگاه ها اهمیت ویژه ای دارد و از بسیاری از سرقت های احتمالی جلوگیری می کند.

4-قابلیت شمارش افراد People Counting

قابلیت شمارش افراد دوربین مداربسته امکان شمارش و همچنین مقایسه تعداد افراد هنگام ورود یا خروج از ساختمان را فراهم می سازد. نحوه کارکرد این دوربین ها به این صورت است که شما می توانید در ابتدای درب ورودی و یا خروجی یک خط فرضی تعیین نمایید. بنابراین با عبور افراد از این خط فرضی و با کمک فناوری تشخیص حرکت (Motion Detection) سیستم شمارش افراد فعال شده و شروع به شمارش می کند.

5-قالبیت تشخیص چهره face recognition

دوربین های مداربسته هوشمند با استفاده از الگوریتم خاصی که از طریق نرم افزار مشخص شده است قادر می باشند چهره افراد را از زوایای مختلف بررسی و تشخیص دهند. به این ترتیب هنگامی که چهره فرد توسط دوربین شناسایی می شود امکان ردیابی آن توسط دوربین فراهم خواهد شد. همچنین در صورتی که فرد به بخش ممنوعه وارد شود اعلام هشدار می شود.

علاوه بر تشخیص چهره، چهره شخص نیز در سیستم ثبت خواهد شد. از این رو سیستم مداربسته هوشمند می تواند چهره فرد را مقایسه کند که آیا آن شخص جز نیروهای آن مجموعه می باشد یا خیر. با کمک این قابلیت همچنین می توان یک بلک لیست ترتیب داد تا در صورت ورود یکی از افراد این لیست دستگاه اعلام هشدار کند.

6- قابلیت نقشه گرمایی (Heat Map):

با کمک قابلیت هیت مپ انواع دوربین مداربسته هوشمند محدوده های پرتردد و کم بازدید یک مکان تجاری شناسایی می شود. الگوریتم پیشرفته ای که در دوربین هوشمند هیت مپ وجود دارد این امکان فراهم می شود که حرکت مشتریان به صورت اتوماتیک و در زمان های مختلف ثبت شود. به این ترتیب یک نقشه و نمودار با طیف رنگی مختلف از حرکات مشتریان ثبت خواهد شد.هر کدام از این رنگ ها مشخص می کند که چه بخشی پرتردد بوده و کدام بخش ها کمتر مورد استقبال قرار گرفته است.

شما می توانید این آمار را به صورت روزانه و هفتگی مشاهده نمایید. این نقشه ها به کاربر در نحوه مدیریت و چیدمان وسایل داخل نمایشگاه و یا فروشگاه کمک زیادی می کند. به این ترتیب کاربر می تواند مطابق با سلیقه مشتری، وسایل و نیروهای  خود را در فروشگاه جانمایی کند.

مزایای دوربین مدار بسته هوشمند

  • گزارش به موقع رویدادها
  • قابلیت تعقیب سوژه مشکوک
  • قابلیت خواندن پلاک خودروها
  • وجود حالت های مختلف ردیابی سوژه
  • دارای ویژگی اتصال به سیستم های دیگر
  • قابلیت تشخیص موجودات زنده و متحرک
  • دارای قابلیت اندازه گیری سرعت اتومبیل ها
  • تشخیص و شناسایی حرکت در منطقه دید دوربین
  • شمارش تعداد افراد وارد شده و خارج شده از یک ساختمان
  • دارای ویژگی و قابلیت شناسایی و تشخیص چهره و ثبت آن در سیستم
  • امکان سفارشی سازی نرم افزارهای هوشمند سازی جهت رفع نیازهای خاص کاربر
  • صرفه جویی در هزینه، چرا که دیگر لازم نیست برای تعقیب یک سوژه از چند دوربین استفاده کنید.

 

  1. دوربین مداربسته
  2. قیمت دوربین مداربسته
  3. دوربین مدار بسته
  4. دوربین مداربسته
  5. خرید دوربین مداربسته
  6. خرید دوربین مدار بسته
  7. فروش دوربین مداربسته
  8. دوربین مداربسته هایک ویژن
  9. دوربین هایک ویژن
  10. دوربین مداربسته
  11. قیمت دوربین مداربسته
  12. دوربین مدار بسته